Sâhibül-tertîb, tertip sahibi demektir. En az altı vakit namazını kazâya bırakmamış kimse tertip sahibi sayılır. Böyle bir kimse bir vakit namaznı kazâya bırakırsa bu namazını kazâ etmedikçe takip eden vaktin namazını kılamaz. Bunların arasındaki tertibe riayet eder.
Mesela, sabaha namazını kazâya bırakmış olsa, önce bu namazı kazâ eder, sonra öğle namazını kılar. Ancak tertip sahibi olmayan yani birçok namazı kazâya kalmış bir kimse bu tertibe riayet etmeyebilir. Yani kazâya bıraktığı namazı kılmadan diğer namazları kılabilir.
Tertip sahibi olan bir kimse kazâ namazım kılmadan onu takip eden vakit namazım kılsa, bu edâ sahih olur mu?
Bu konuda mezhep âlimleri arasında ihtilaf vardır. Mesela, tertip sahibi, sabah namazını kazâya bıraktığı halde öğle namazını kılsa, bu namaz İmam Muhammed’e göre fâsit olur. İmam Ebû Yusuf’a göre farz olmaktan çıkar ve nâfile olur. İmâm-ı Azam’a göre ise bu namaz geçici olarak sahih olmaz. Eğer bundan sonra o kazâ namazını kılmadan beş vakit namazını daha edâ ederse, bu altı vaktin hepsi de sahih olur. Ancak bunun gibi beş vakit namazmı daha kılmadan o sabah Namazını kazâ ederse arada kılmış olduğu vakit namazları fâsit olur.