Kubuh çirkinlik demektir. Emrin güzelliği hakkındaki ihtilaf, yasaklanan şeyin çirkinliği hakkında da mevcuttur. Eş’arîler’e göre, bir fiil aslında ne hasendir ne de kabihtir. O fiil emrolunduğu için güzel, yasaklandığı için de çirkindir. Bir şeyin güzel ve çirkin olduğuna hükmeden sadece şeriattır.
Mu’tezile’ye göre, yasaklanan bir şeye kötülük ve çirkinliği koyan kulun kendisidir. Böyle bir şeyin çirkinliğine hükmeden ise aklın kendisidir.
Mâtürîdiyye’ye göre ise güzellik emrin delalet ettiği şey, çirkinlik de yasaklamanın delalet ettiği şeydir. Yasaklanan şey aslmda çirkin olduğu için yasaklanmıştır. Çünkü yasaklayan, hüküm sahibi olan Allah Teâlâ’dır ve çirkin şeyleri yasaklar. Bir şeyin çirkinliğine hükmeden ise ancak şeriattır.