Kıdem Allah’ın zati sıfatlarından biridir. Kıdem; Cenâb-ı Hakk’ın ezelî olması, yani varlığının öncesinde yokluğun bulunmamasıdır. Tekrar belirtmek gerekirse Kıdem, Allah’ın varlığının başlangıcı olmamasıdır.
Eğer Allahü teâlâ kıdem sâhibi, kadîm ve ezelî olmayıp hâdis (sonradan yaratılmış) olsaydı, var olmak için kendinden başka bir yaratıcıya muhtâc olurdu. Halbuki muhtâc olmak âciz olmayı berâberinde getirir. Âcizlik ise, Allahü teâlâ için aslâ düşünülemez. Kıdem sıfatının zıddı hudûstur, sonradan olmaktır. Kıdem, Allahü teâlânın zâtı hakkında vâcib oduğundan, zıddı olan hudûs aklen mümkün değildir. (Teftâzânî)