El Kahhar nedir yani Allahın 99 ismi (esmaül hüsna) El Kahhar anlamı nedir? İşte Kahhar ne demek, El Kahhar anlamı ve fazileti hakkında bilgi.
Kahhâr; yenilmeyen, yegane gâlip demektir. ‘Kahr’ sözlükte galip gelmek, hükmetmek anlamına gelir. Kahhâr, mübalağa sıgası olup aynı anlamı şiddet ve tekerrür sûretiyle ifade eder. Buna göre القهّار El Kahhâr, Allah’ın her şeye, her istediğini yapacak surette gâlip ve hâkim olması, en zorlu zâlimlerin bile O’na boyun eğmek mecburiyetinde oldukları, hükmünün dışına hiçbir şeyin çıkamayacağı anlamına gelir.
Allah Teâlâ, her şeye, her istediğini yapacak şekilde gâlip ve hâkimdir. Kuvvet ve kudretiyle her şeyi içinden ve dışından kuşatmıştır. O’na karşı her şeyin boynu büküktür. Dilediğini istediği anda yok ve helak eder.
Kur’ân’da altı sûrede birer defa zikredilmiştir. Geçtiği sûrelerin tamamı Mekkîdir ve hepsinde de ‘el- Vâhidu’l-Kahhâr’ şeklinde zikredilmektedir. Vâhid ‘bir, tek’ anlamına gelir. Böylece Allah’ın hâkimiyet ve gâlibiyetinin yanında birliği ve bu hâkimiyette ortağının bulunmadığı vurgulanmaktadır.
Allahın 99 İsmi ve Anlamları Detaylı Bilgi İçin Tıklayın!
Mekke döneminde İslâm’ın önünde durmaya çalışan en büyük engel, putperestliktir. Müşrik Araplar, Allah katında putların kendilerine aracı ve şefaatçi olacaklarına inanıyorlardı. Allah’a ortak koşmaları bu şekildeydi. Yüce Allah, kendisinin yegane hâkim ve gâlip olduğunu ifade ederek başkasının kendisine ortak koşulmasının yanlış bir yol olduğunu ifade etmektedir. Nitekim Kahhâr isminin geçtiği bütün âyetlerde puta tapmanın yanlışlığı ve mutlak hâkimiyetin Allah’a ait olduğu, mülkünde ortağının bulunmadığı anlatılmaktadır:
‘Ey benim zindan arkadaşlarım, (düşünün bir kere) çeşitli tanrılar mı iyi, yoksa (her şeyi hükmü altında tutan) kahhâr tek Allah mı?’ (Yusuf, 12/39).
‘De ki: ‘Göklerin ve yerin Rabbi kim?’ De ki: ‘Allah!’ O halde, de, O’ndan başka kendilerine dahi bir fayda ve zarar veremeyen velîler mi edindiniz? De ki:’Körle gören, yahut karanlıklarla nur bir olur mu?’ Yoksa Allah’a, O’nun yarattığı gibi yaratan ortaklar mı buldular da (ikisinin) yaratma(sı) birbirine benzer mi göründü? De ki: Herşeyin yaratıcısı Allah’tır, O tektir, Kahhârdır’ (er-Ra’d 13/16).
‘O gün yer başka yere, gökler de (başka göklere) değişir. Hepsi, tek ve Kahhâr olan Allah’ın huzurunda durur’ (İbrâhim, 14/48).
‘De ki: Ben ancak bir uyarıcıyım. Tek ve Kahhâr Allah’tan başka ilâh yoktur’ (Sâd, 38/65).
‘Eğer Allah çocuk edinmek isteseydi, yarattıklarından dilediğini seçerdi. O (bundan münezzehtir) yücedir. O, tek ve Kahhâr olan Allah’tır’ (ez-Zümera 39/4).
‘O gün onlar, ortaya çakarlar. Onlardan hiçbir şey Allah’a gizli kalmaz. (Ve sorulur onlara): ‘Bugün mülk kimindir? O tek ve Kahhâr olan Allah’ındır’ (el-Mü’min, 40/16).
‘Kahr’ mastarından türemiş Kâhir sıfatı da Allah hakkında iki yerde zikredilmektedir: ‘Allah sana bir sıkıntı verirse, O’ndan başkası onu gideremez. Sana bir iyilik verirse, başkası onu engelleyemez. O her şeye kâdirdir. O, kullarının üstünde tek Kâhir’dir’ (el-En’am, 6/17). ‘Geceleyin sizi ölü gibi uyutan, gündüzün yaptıklarınızı bilen, ecelinize kadar gündüzleri sizi tekrar dirilten O’dur. Sonra dönüşünüz O’nadır, işlediklerinizi size bildirecektir. O, kullarının üstünde tek Kâhir’dir.’ (el-En’âm, 6/61-62).
Bu iki âyet de Mekke’de inmiştir.
Kul, Rabbinin herşeye gâlip ve hâkim olduğunu, âhirette sadece O’na hesap vereceğini, yaratıklardan hiçbirinin, O’nun hükmünün dışına çıkamayacağını bilmeli, O’na ortak koşmaktan sakınmalıdır.
El Kahhar isminin Özellikleri, Fazileti ve faydaları
– Kötü yollara düşen, her gün 306 kere ” Ya Kahhâr celle celâlühû ” deyip, ardından da dua ederse, bütün kötü huylarından kurtulur.
– Zalimi helak ve kahretmek isteyen 306 defa okunur.
– Nefsine yenilmek istemeyen bu ism-i şerifi zikir etmeye devam eder.
– Devamlı zikir eden düşmanını bozguna ve hezimete uğratır.
– Devamlı zikir eden şehvetten kurtulur.
– El Kahhar ism-i şerifini devamlı zikir eden hırs denen kötü huydan kurtulur.
– Gece yarısı ve güneş doğarken El –Kahhar zikredenler düşmanlarına galip gelirler. Ve düşmanın zulmünden kurtulur. Mazlumlar, üzerlerindeki zulmün kaldırılması için bu isme sığınıp zikrine başvururlar.
– El Kahhar ismin okunmasında esmanın artırılarak okunması, tesirin güçlenmesine vesile olur. Verilen adetten az okunmaması ise esastır.
– El Kahhar ismi iki tarafı da keskin bir kılıç gibidir. Bu nedenle haksız yere okuyan kimse kendisini mahveder. Yapılan beddua hadislerde anlatıldığı gibi, gökyüzüne çıkar ve hedefini arar. Şayet bulamazsa sahibine geri döner.
– Bu nedenle önce okunacak kimsenin önce ıslahı için dua edilir. Eğer ıslahı mümkün değilse Allah’a havale etmek en doğrusudur. Kahrını istemek yapılacak en son iştir.
– Bir pehlivan El Kahhar okumayı alışkanlık haline getirirse, rakiplerin sırtını yere getiremez. Avukat okursa haklı olduğu bütün davalarda kısa yoldan kazanır. Faydalı ve büyük işler yapan biri işlerinde başarılı olur. Zayıf okursa güçlenir.
– Eşinden kabalık görüp fiziksel müdahaleye uğrayan bir kadın okusa eşi artık kendine kötü muamele edemez.
– El Kahhar ismin zikrine devam eden, helal olmayan yollarda koşan haram işlerle uğraşan ve şehvetine mağlup olan bir kimse ise, şehveti söner, nefsani duyguları baskılardan kurtulur, harama ait aşırı duyguları ortadan kalkar.