Rüyada Zümrüt Görmek Ne Anlama Gelir ve Tabiri
Ana Sayfa »Rüya Tabirleri » Rüyada Zümrüt Görmek Ne Anlama Gelir ve Tabiri

Rüyada Zümrüt Görmek Ne Anlama Gelir ve Tabiri

   

Rüyada Zümrüt görmek ile alakali tabirler, Rüyada Zümrüt görmek ne anlama gelir? Rüyada Zümrüt nasil tabir edilir? Diyanet rüya tabirlerine göre ve Zümrüt dini rüya tabirlerinde Zümrüt anlamı ve tabirini huzursayfasi.com sitemizden takip edebilirsiniz.

Tiflisi Tabirleri : » İmam Cafer Sadık (a.s): Rüyada zümrüt görmenin beştabiri vardır:

1-Evlat

2-Kardeş

3-Helal mal

4-Güzel kadın

5-Güzel söz.

Zümrüt ne kadar güzel olursa, yukarıda açıklanan şeyler debir o kadar güzel olur.

» İbn-iSîrîn: Zümrüt; evlada veya kardeşe veyahut da helal mal elde edeceğinize…

Zümrüde sahip olmak; evladınızın veya kardeşinizin vefat edeceğineveya sizden uzaklaşacaklarına veyahut da malınızı kaybedeceğinize işarettir.

» Kirmanî:Zümrüt; dinî inanca yorulur. Zümrütte görülen her türlü eksiklik veya fazlalıkdinî inançtaki eksiklik veya fazlalığa işarettir.

» Cabir Mağribî: Zümrüt; kadına işarettir.Kimi tabircilere göre ise güzel söz demektir.

 

[1]-Yusuf,21.

[2]-Ahzab,40.

[3]-Fetih,27.

[4]-Saffat,102.

[5]-Nur,31.

[6]-Yusuf,44.

[7]-Zümer,42.

[8]-İsra,85.

[9]-Zariyat,50.

[10]-Nur,55.

[11]-Nisa,34.

[12]-Nisa,176.

[13]-Bakara,282.

[14]-Casiye,21.

[15]-Hac,27.

[16]-Yusuf,70.

[17]-Neml,48.

[18]-Kasas,27.

[19]-Yusuf,43.

[20]-Âraf,54; Hadid, 4; Yunus, 3.

[21]-Fussilet,10.

[22]-Mücadele,7.

[23]-Âl-iİmran, 41.

[24]-Tevbe,40.

[25]-Zümer,4.

[26]-Zümer,9.

[27]-ÇölKuşu: Taş yiyen kuş olarak da bilinir. Oldukça keskin gözleri bulunan vekilometrelerce yükseklikten suyun varlığını hissedebilen bir kuştur. Genelliklebedevîler veya çölde yolculuk yapan kimseler, bu kuşların çıkardıkları seslerleo bölgede suyun olup olmadığını anlarlar. Çev.

[28]-Maide,64.

[29]-Nahl,58.

[30]-Bakara,223.

[31]-Yusuf,5.

[32]-Âl-iİmran, 18.

[33]-Âraf,54.

[34]-Secde,30.

[35]-Hz.Fatıma (s.a) Tespihatı: 34 kez Allah-u Ekber, 33 kez el-Hamdulillah ve 33kez Subhanallah zikirlerini söylemek.

[36]-Kehf,110.

[37]-Bakara,125.

[38]-Kehf,107-110.

[39]-Âl-iİmran, 190-194.

[40]-İsra,110-111.

[41]-Fatır,41.

[42]-Enfal,11.

[43]-Nebe,9.

[44]-Kehf,11-12.

[45]-Âl-iİmran, 18.

[46]-Bakara,255-257.

[47]-İsra,110-111.

[48]-Yunus,3.

[49]-Tevbe,128-129.

[50]-Enbiya,42.

[51]-Mümin(Gafir), 16-17.

[52]-Âraf,143.

[53]-Enam,75.

[54]-Zuhruf,9-14.

[55]-Enam,59-62.

[56]-Nur,35.

[57]-Kehf,102.

[58]-Saffat,102.

[59]-Yusuf,4.

[60]-Yusuf,100.

[61]-Yusuf,100.

[62]-Yasin,65.

[63]-Necm,44-45.

[64]-Şura,12.

[65]-Nisa,4.

[66]-Enbiya,69.

[67]-Mürselat,30-34.

[68]-Âl-iİmran, 183.

[69]-Sebe,42.

[70]-Neml,12.

[71]-Feth,17.

[72]-Bakara,257.

[73]-Zümer,22.

[74]-Hadid,12.

[75]-Fussilet,30.

[76]-Nahl,68–69.

[77]-Bakara,57.

[78]-Hul'îTalak: Kocasını istemeyen kadının mihriye vb. mallarını ona bağışlayarakboşanmayı talep etmesi durumunda gerçekleşen talak çeşididir. Daha fazla bilgiiçin bkz: Tam İlmihal, Ayetullah Uzma Tebrizî, m.2537–2539.

[79]-Âl-iİmran, 180.

[80]-Bakara,57.

[81]-Hicr,46.

[82]-Râd,29.

[83]-Maide,72.

[84]-Zümer;73.

[85]-Butanıma göre, uyandığında cenabet olduğunu gören ve gusül abdesti alması gerekenbir kimsenin gördüğü rüyanın tabiri yoktur. İmam'a ait bu tabirler, rüyayıgörmesine rağmen cenabet olmayanlar için geçerlidir.

[86]-Hacamat:Vücuttaki kirli kanları dışarı atmak amacıyla bedenin belliyerlerinde çizikler açarak kan almaya denir. Baş ağrısı, sinüzit, kansızlık vb.hastalıklara iyi gelen müstahap bir ameldir. Ancak uzman kişiler tarafındanyapılmalıdır.

[87]-Tevbe,35.

[88]-Bakara,275.

[89]-İsra,51.

[90]-Kehf,109.

[91]-İbrahim,17.

[92]-Maide,96.

[93]-Kasas,81.

[94]-Enbiya,89.

[95]-Yusuf,31.

[96]-İnsan,21.

[97]-Lokman,19.

[98]-Nahl;26.

[99]-Zuhruf,33.

[100]-Nur,32.

[101]-Hac,27.

[102]-Yunus,73.

[103]-Rahman,24-25.

[104]-Yunus,22.

[105]-Zümer,22.

[106]-Kamer,11.

[107]-Kamer,12.

[108]-Hicr,74.

[109]-Furkan,45.

[110]-Yusuf,27.

[111]-Yusuf,93.

[112]-Taha,102.

[113]-Yusuf,84.

[114]-Tevbe,82.

[115]-Hud,71.

[116]-Yusuf,4.

[117]-Had:İslam hukukunda, suçlulara hak ettikleri cezayı uygulamaya denir.

[118]-Âl-iİmran, 103.

[119]-Nahl,25.

[120]-Hanut:Özellikle cenazelere sürülen hoş kokulu bir madde.

[121]-Yusuf,33.

[122]-Enam,94.

[123]-Hil'at:Genellikle elbise, örgü, kumaş vb. parçalardan oluşan hediyelik eşyaların tümü.

[124]-Meryem,25

[125]-Sebe,39

[126]-Tur,24.

[127]-Âl-iİmran, 103.

[128]-Nuh,10–11–12.

[129]-Yunus,24.

[130]-Âl-iİmran, 97.

[131]-İsra,14.

[132]-Alak, 4-5.

[133]-Ahzab,46.

[134]-Bakara,20.

[135]-Enbiya,1.

[136]-Talak,8.

[137]-Muminun,102.

[138]-Âraf,9.

[139]-Muminun,103.

[140]-İsra,14.

[141]-Hadid,25.

[142]-İsra,14.

[143]-Taha,22.

[144]-Nur,24.

[145]-Sad,23.

[146]-Bakara,18.

[147]-İsra,14.

[148]-İbrahim;18.

[149]-İsra,40.

[150]-Furkan,22.

[151]-Enam,44.

[152]-Mülk,230.

[153]-İsra,33.

[154]-Hac,60.

[155]-İsra,31.

[156]-Neml,34.

[157]-Yusuf,49.

[158]-Enam,48.

[159]-Müddessir,38.

[160]-Bakara,261.

[161]-Hac,2.

[162]-Nisa,100.

[163]-Muhammed,22.

[164]-Nisa,95.

[165]-Âl-iİmran, 169.

[166]-Enam,160.

[167]-Meryem,10.

[168]-Mücadele,7.

[169]-Hud,7.

[170]-Hakka,7.

[171]-Bakara,196.

[172]-Tevbe,36.

[173]-Müddessir,19–20.

[174]-Araf,142.

[175]-Ankebut,14.

[176]-Bakara,261.

[177]-Kehf,25.

[178]-Enfal,66.

[179]-Maaric,4.

[180]-Saffat,147.

[181]-Bakara,125.

[182]-Enbiya,66–67.

[183]-Kamer,11.

[184]-Lokman,19.

[185]-Fetih,2.

[186]-Maide,114.

[187]-Sad,42.

[188]-Hud,44.

[189]-Abese,25.

[190]-Âl-iİmran, 26.

[191]-Hac,2.

[192]-Nisa,75.

[193]-BugünküÖzbekistan'ın kuzeybatısında bulunan bölgedir.

[194]-Bugünküİran'ın doğu ve kuzeydoğusunda bulunan ve aynı adla anılan bir bölgesidir.

[195]-Dahaçok bugünkü Özbekistan, Tacikistan, Türkmenistan şehirleriyle Afganistan'ın birbölümünü içine alan bölgedir.

[196]-Eskiden,bugünkü İran'ın kuzeyinde yer alan şehirlere Taberistan denirdi.

[197]-Âraf,201.

[198]-Âraf,27.                            

[199]-Mücadele,10.

[200]-Şuara,224.

[201]-Râd,13.

[202]-İbrahim,7.

[203]-Kasas,29.

[204]-Birtür elbise.

[205]-Müshilyapımında kullanılan bir bitkidir.

[206]-Bakara,57.

[207]-Kehf,18.

[208]-Fussilet,21.

[209]-Yusuf,49.

[210]-Şuara,224–225.

[211]-Zumer,28.

[212]-Rahman,54.

[213]-Âl-iİmran, 77.

[214]-Mücadele,14.

[215]-Nahl,25.

[216]-Nahl,80.

[217]-Müminun,1 ve 2.

[218]-Yasin,8.

[219]-Maide,64.

/************************************************ Jump To Top Link Script- © Dynamic Drive (www.dynamicdrive.com)* Last updated Nov 13th, 03'.* This notice MUST stay intact for legal use* Visit http://www.dynamicdrive.com/ for full source code***********************************************/

[YUKARI GIT]


Diyanet Ruya : Rüyada zümrüt görülmesi; evlada, arkadaşa ve mala yorumlanır. Kirmânî'nin yorumuna göre: Rüyada zümrüt görülmesinin, mezhep ve güzellik ile tabir edilir. Bir kimsenin rüyasında iri taneli ve sağlam zümrüt taşlarına sahip olduğunu görmesi; o kimsenin dinine bağlı birisi bulunduğuna yorumlanır.


İhya Rüya Tabirleri : Şehadet mertebesine ve bu makamı hak ettirecek amelleri işlemeye, Zümrüte rast gelmek yüce kardeşlere, ahlaklı evlada, faydalı ilim yahut helal mala delalet eder.


Seyyid Süleyman : Bu rüya; evlat, dost ve helal malla yorumlanır.
Kirmani şöyle diyor: Rüya sahibi dindar olur. Doğru yolda gider. Iri taneli ve güzel bir zümrüte malik olduğunu gören, Salih bir kul olup, takvaya yönelir. Helal maldan istifade eder. Birinin kendisine bir zümrüt verdiğini gören, o zat vasıtasıyle helal kazanır.
Cabir'ül Mağribi demiştir ki: Zümrüt görmek cariye ile, bir rivayete göre iyi sözle tabir olunur. Birisine zümrüt veren, ona iyi kelam eder.
Ebu Said'ül Vaaz diyor ki: Zümrüt, ahlaklı bir şahsın ve sadık bir dostun temsilcisidir.


MollaCami Tabiri : Rüyada zümrüt görmek, şehadete, Cennet köşklerine girmeyigerektiren amel ve hallerde bulunmaya işarettir.

Benzer Konular

canlı kuran oku kuran dinle kuran izle
mekke kabe canlı yayın izle
büyük islam ilmihali
hadisi şerif
yemek tarifleri
en güzel oyunlar, oyun oyna